PROCEDURY SERWISOWE VW AUDI SEAT SKODA

VAG_S.png

 

W celu szybkiego znalezienia poszukiwanej procedury prosimy użyć kombinacji klawiszy "CTRL+F"

Kliknij na "+" aby uzyskać więcej informacji

 

Kasowanie inspekcji serwisowej

Procedura kasuje wyświetlane "wezwanie do serwisu" na desce rozdzielczej.


 

Zmiana języka zestawu wskaźników

Procedura umożliwia zamianę języka wyświetlanych komunikatów na zestawie wskaźników. Dostępne języki:

- Niemiecki
- Angielski
- Francuski
- Włoski
- Hiszpański
- Portugalski
- Czeski


 

Zmiana jednostek miar zestawu wskaźników

Procedura umożliwia zamianę jednostek miar zestawu wskaźników z angielskich (mile) na europejskie (kilometry) i na odwrót.


 

Przekodowanie licznika Audi A6 / Q7 od roku modelowego 2009 z jednostek US na Europejskie

Procedura przekodowuje zestaw wskaźników z jednostek US na jednostki Europejskie. Działa w Audi A6/Q7 od roku modelowego 2009. Przydatne dla importerów z USA.


 

Kasowanie / douczanie pilotów zdalnego sterowania

Procedura umożliwia wyczyszczenie / douczenie pilotów zdalnego sterowania centralnym zamkiem. Douczyć można do 4 pilotów


 

Zmiana wariantu sterowania drzwi na ruch prawo / lewostronny

Procedura przekodowuje sterowniki drzwi na ruch lewo/prawostronny i odwrotnie. Działa na autach PQ35 (rodzina Golf V), PQ46 (Passat 3C) oraz Passat 3BG ze sterownikiem komfortu 1C0 959 799 A/B. Zmiana sposobu wyświetlania otwartych drzwi na displayu FIS nastąpi po wygaszeniu sie sterownika kombi instrumentu (kilkanaście sekund po zamknięciu drzwi).


 

Wkodowanie wariantu akumulatora do sterownika Zarządzania Energią

Procedura wkodowuje do sterownika Energie Management wariant zastosowanego akumulatora. Działa na autach posiadających sterownik zarządzania energią  (Audi A6 4F, A8 4E, Q7, Q5)


 

Regulacja jasności świecenia świateł dziennych LED Audi A6

Procedura umożliwia zmianę współczynnika wypełnienia impulsu zasilającego światła dzienne w Audi A6 4F, w efekcie lampy świecą silniej bądź słabiej. W efekcie poprzez przyciemnienie można przedłużyć "życie" diod.
Ustawienie domyślne to 8%


 

Uruchomienie testowe Webasto (PQ35 - Caddy / Touran / Golf / Tiguan / Passat)

Procedura uruchamia urządzenie grzewcze (tzw Webasto) w trybie fabrycznym na 10 minut. Procedura ma na celu wykrycie ew. niesprawności (wycieki, awaria pomp, wentylatorów etc)


 

Odblokowanie sterownika Webasto

Procedura odblokowuje sterownik webasto zablokowany po wystąpieniu błędu krytycznego. Bez odblokowania, webasto nie będzie działać, nawet po usunięciu wszystkich usterek.


 

Zaciski elektrycznego hamulca postojowego

Procedura otwiera / zamyka zaciski hamulcowe w pojazdach z elektrycznym hamulcem awaryjnym.


 

Wkodowanie grubości klocków hamulcowych tył w Audi A8

Procedura wkodowuje grubość tylnych klocków hamulcowych w Audi A8. Czynność niezbędna przy wymianie klocków tył.


 

Test funkcjonowania elektrycznego hamulca ręcznego

Procedura wykonuje test funkcjonalny elektrycznego hamulca postojowego. Działa autach w niego wyposażonych (Passat 3C, Audi A6 4F, A8 4E itd.)


 

Dopasowanie komputera silnika do immobilisera w systemach IMMO2 / IMMO3

Procedura dopasowuje ECU silnika do immobilisera typu IMMO2 / IMMO3. Działa z autami K-Line KWP1281 (Golf 4, Passat 3B, Octavia I itd.)


 

Przyuczenie nowej pompy wtryskowej w silnikach 2.5 TDi V6

Procedura przyuczania pompy wtryskowej VP do sterownika silnika w silnikach 2.5 TDI V6. Wymagane jest posiadanie PINu immobilisera sterownika silnika.


 

Adaptacja numeru VIN w sterowniku Airbag 8.4 Audi A4 B6

Procedura aktualizacji numeru VIN auta w sterowniku AIRBAG 8.4 Audi A4 typ B6. Stosowana, gdy montowany jest używany sterownik, który zgłasza błąd "zły numer VIN"


 

Ustawianie podstawowe reflektorów Xenonowych

Procedura ustawia reflektory ksenonowe w położeniu serwisowym, tak aby można było przeprowadzić ich statyczną regulacje.


 

Awaryjna regeneracja filtra DPF (1.4, 1.9, 2.0, 2.5 TDI PD)

Procedura uruchamia awaryjna funkcje czyszczenia filtra cząstek stałych DPF


 

Awaryjna regeneracja filtra DPF (3.0 TDI)

Procedura uruchamia awaryjna funkcje czyszczenia filtra cząstek stałych DPF dla motoru 3.0TDI


 

Rekalibracja czujnika G450 DPF (wymiana czujnika, filtra)

Procedura uruchamia rekalibracje czujnika różnicy ciśnień G450 filtra DPF. Stosowana przy wymianie samego czujnika (częsta usterka VW) oraz wymianie całego filtra DPF.


 

Dopasowanie ECU silnika 2.0 / 2.7 / 3.0 TDI / VW Crafter po wymianie filtra DPF

Procedura adaptuje sterownik silnika do wymienionego filtra DPF. Działa na autach 2.0/2.7/3.0 TDi oraz VW Crafter ze sterownikami EDC16 i EDC17. Do przeprowadzenia procedury potrzebny będzie przebieg, jaki pojazd wykonał na właśnie wymienianym filtrze.


 

Stan filtra DPF w silnikach 1.9 / 2.0 / 2.7 / 3.0 TDI

Procedura pokazuje stopień zapełnienia filtra DPF oraz wartości ciśnienia różnicowego.


 

Awaryjna regeneracja filtra DPF w VW Crafter, silniki CExx, BJx

Procedura uruchamia awaryjna funkcje czyszczenia filtra cząstek stałych DPF dla silników CommonRail i PD w VW Crafter


 

Regeneracja filtra DPF w silnikach BLE - Touareg 5.0 TDI

Procedura uruchamia awaryjna funkcje czyszczenia filtra cząstek stałych DPF


 

Kalibracja czujnika skrętu - G85

Procedura przeprowadza kalibracje czujnika skrętu ESP - G85. Procedura NIE wymaga jazdy testowej.


 

Napełnienie układu hydrauliki ABS (MK60 / 70 - Golf V / Passat / Altea / Leon)

Procedura uruchamia tryb napełniania centralnej jednostki hydraulicznej układu ABS / ESP


 

Kodowanie czujników ciśnienia w oponach Passat B6 / Passat CC / Jetta

Procedura wkodowuje do sterownika Kontroli Ciśnienia w Ogumieniu 10-cyfrowy numer czujnika ciśnienia umieszczonego w kole. Procedura jest niezbędna podczas wymiany czujnika na nowy.


 

Kalibracja czujnika przyśpieszenia poprzecznego G200 w ESP

Procedura kalibracji czujnika przyspieszenia poprzecznego G200 w systemach ABS/ESP MK60 i MK70 stosowanych w autach platformy PQ35 (Golf V, Touran, etc) i PQ46 (Passat, Passat CC). Pomocna przy wymianach modułu ESP.


 

Kalibracja czujnika ciśnienia G201 w ESP

Procedura kalibracji czujnika ciśnienia w systemach ABS/ESP MK60 i MK70 stosowanych w autach platformy PQ35 (Golf V, Touran, etc) i PQ46 (Passat, Passat CC). Pomocna przy wymianach modułu ESP.


 

Kalibracja czujnika przyśpieszenia wzdłużnego G251 w ESP

Procedura kalibracji czujnika przyśpieszenia wzdłużnego G251 w systemach ABS/ESP MK60 i MK70 stosowanych w autach platformy PQ35 (Golf V, Touran, etc) i PQ46 (Passat, Passat CC). Pomocna przy wymianach modułu ESP.


 

Kodowanie ESP na ruch lewo / prawostronny

Procedura przekodowuje sterowniki ESP PQ35/46 GP z długim kodowaniem na ruch lewo / prawostronny


 

Przekodowanie sterownika ABS / ESP na wariant europejski / USA

Procedura przekodowuje sterowniki ESP stosowane w autach PQ46 (passat) i PQ35 (rodzina Golf V/VI) z wariantu USA na Europe i odwrotnie. Przydatna, gdy po przekodowaniu licznika zapala sie lampka ESP i w sterowniku pojawia błąd "sterownik nieprawidłowo zakodowany". Zamiana polega na przełączeniu z normy ULEV2 na EU4.


 

Kalibracja czujników ESP G200 / G202 / G251 w autach od roku modelowego 2008

Procedura kalibracji czujników G200,G202 i G251 w systemach ABS/ESP MK60 i MK70 stosowanych w autach platformy PQ35 (Golf V, Touran, etc) i PQ46 (Passat, Passat CC) od roku modelowego 2008 Pomocna przy wymianach modułu ESP.


 

Kodowanie pompy ABS w VW Passat B5 po face liftingu

Procedura umożliwia zakodowanie pompy ESP w autach VW passat B5 po face liftingu (po roku 2000)


 

Dopasowanie sterownika ESP do skrzyni DSG w Audi A3 8P MJ 2006

Audi A3 model 8P w wariancie ze skrzynia DSG począwszy od MJ2006 wymaga osobnego dopasowania sterownika ESP do sterownika skrzyni biegów. Procedura wymaga podania numeru KNR - znajduje sie on na wlepce w bagażniku pojazdu


 

Kodowanie ESP xx379Ax z długim kodowaniem

Procedura umożliwia zakodowanie ESP rodziny 379Ax (np 379AH) z długim kodowaniem.


 

Kalibracja przepustnicy w silnikach z Otto-By-Wire

Procedura kalibruje położenie elektronicznej przepustnicy. Pracuje w autach z przepustnica na lince i nie posiadających zaworu stabilizacji biegu jałowego (np. 1.8 ADR) oraz autach z pełni elektroniczną przepustnicą (np 1.8T >2002)


 

Kodowanie wtryskiwaczy w silnikach 3.0 TDI Common Rail

Procedura wkodowuje dane wtryskiwaczy Common-Rail do sterownika


 

Uruchomienie wstępnej pompy paliwowej (np. w celu odpowietrzenia)

Procedura uruchamia wstępną pompę paliwową. Funkcja jest przydatna podczas odpowietrzania układu paliwowego np. po wymianie filtra Procedura działa na systemach EDC16 / EDC17. NIE działa na systemach Common-Rail !


 

Kontrola wtryskiwaczy 2.7 / 3.0 TDI

Procedura umożliwia przeprowadzenie diagnostyki piezoelektrycznych wtryskiwaczy stosowanych w silnika VW/Audi 3.0/2.7 TDI


 

Kontrola pompowtryskiwaczy 1.9 / 2.0 TDI

Procedura umożliwia przeprowadzenie diagnostyki pompowtryskiwaczy stosowanych w silnikach VW/Audi 1.9/2.0 TDI


 

Adaptacja sterownika turbosprężarki w silnikach 2.7 / 3.0 TDI

Procedura adaptacji sterownika turbosprężarki w silnikach 2.7/3.0 TDI. Pomocna przy wymianach / naprawie turbozespołu.


 

Nastawy podstawowe klap kolektora ssącego w silnikach 2.7 / 3.0 TDI

Procedura adaptacji nastawników klap (VSS) kolektora ssącego w silnikach 2.7 / 3.0 TDI. Pomocna przy wymianach / naprawie przepustnic.


 

Test sprawności przepływomierza G70 w silnikach TDI

Procedura umożliwia sprawdzenie poprawności pracy przepływomierza G70 w silnikach TDI.


 

Chiptuning test

Procedura wykonuje test na obecność chiptuningu. Procedura jest identyczna jak ta stosowana przez tester VAS. Do jej przeprowadzenia wymagany jest test drogowy rozpędzania na 3 biegu od prędkości obrotowej 1500 obr/min przy "pełnym gazie". Obsługiwane pojazdy :

Octavia BJB,BKC
Octavia,Passat,Caddy BKD,AZV
Octavia BMN
Superb,Caddy BKC,AVQ,BLS,BJB
Superb,Passat BMP, Passat BMM,BMN,BMR
Superb CBBB, Golf CBEA,CEGA
Caddy, Passat BRU
Phaeton CARA
Phaeton CEXA
Phaeton CASA,CASB,CASC
Touareg BAC,BLK


 

Adaptacja czujnika G336 klap kolektora ssącego 2.0 TFSI BPY / AXX

Procedura przeprowadza kalibracja czujnika położenia klap kolektora ssącego G336 stosowanego w silnika 2.0TFSi (BPY,AXX)


 

Adaptacja turbosprężarki w silnikach CBAB CBAC 2.0 TDI CR

Procedura nastaw podstawowych turbosprężarki (czujnika położenia kierownic) w silnikach CBAB CBAC 2.0TDi CR.


 

Regulacja obrotów biegu jałowego TDI / Benzyna

Procedura umożliwia regulacje obrotów biegu jałowego w silnikach TDI PD/VEP oraz benzynowych


 

Adaptacja zaworu EGR w silnikach benzynowych

Procedura przeprowadza kalibracja zaworu EGR w silnikach benzynowych. Działa na starszych autach z K-Line (Passat b5, Golf IV itd)


 

Adaptacja dawki rozruchowej w silnikach TDI na pompie wtryskowej VP

Procedura umożliwia zmianę dawki rozruchowej w silnikach TDI na pompie wtryskowej VP. Zwiększenie dawki może usunąć problemy z ciepłym startem silnika. Procedura działa na starszych autach z K-Line (Passat b5, Golf IV itd)


 

Adaptacja dawki minimalnej w silnikach 1.6 TDI CR

Procedura dokonuje adaptacji dawki minimalnej w silnikach 1.6 TDI CR (CAYA,CAYB). Przydatne gdy silnik pracuje niestabilnie i głośno na biegu jałowym a diagnostyka wtryskiwaczy / pompy nie wykryła usterek.


 

Odczyt przebiegu ze sterownika EDC 15 / EDC 16

Procedura odczytuje przebieg ze sterownika EDC15 / EDC 16.


 

Odczyt PIN-u immobilisera w sterownikach EDC 15 / EDC 16

Procedura odczytuje pin Immobilisera ze sterownika EDC15P+ / EDC16. Działa na sterownikach z pamięcią 24C04


 

Adaptacja zawieszenia pneumatycznego Audi A8 4E

Procedura przeprowadza kalibracje Adaptacyjnego Zawieszenie Pneumatycznego stosowanego w Audi A8 4E. Procedura jest wymagana po wymianie jednego z czujników poziomu zawieszenie.


 

Adaptacja zawieszenia DCC Golf VI

Procedura przeprowadza kalibracje Adaptacyjnego Zawieszenie DCC stosowanego w rodzinie Golf VI. Procedura jest wymagana po wymianie jednego z czujników poziomu zawieszenia.


 

Adaptacja skrzyni DSG

Procedura przeprowadza kalibracje skrzyni DSG. umożliwia adaptacje punktu załączenia, punktu synchronizacji, sprzęgieł, ciśnienia itd.


 

Inne

wkrótce...


 

 

 

<<< WSTECZ

© AUTRONIK | ul. Południowa 19a 97-400 Bełchatów | info.autronik@gmail.com        Projekt strony Web Media Tech